Verzending artikelen uit de algemene voorwaarden
Algemeen
- De webwinkel zorgt voor verzending van de bestelde artikelen. Verzending gebeurt door PostNL of verzending op enige wijze ter keuze van de webwinkel. De kosten van verzending zijn zichtbaar tijdens het plaatsen van een order;
- Indien door, bijvoorbeeld de grootte van de order of het bestelde artikel, meerkosten met betrekking tot de verzending ontstaan, zijn deze voor rekening van de klant en zal de webwinkel deze vooraf melden, voorzien van uitleg;
- Het eigendom van de producten gaat over vanaf het moment van verzending, hetgeen betekent dat de webwinkel niet meer verantwoordelijk is voor gebeurtenissen en/of schade vanaf het moment dat de bestelling aangemeld is bij PostNL of een andere vervoerder;
- Gebruikelijk wordt de bestelling, indien de artikelen voorradig zijn (hetgeen zichtbaar is in de webwinkel), binnen 1 tot 3 dagen verzonden;
- Indien verzending, als de artikelen voorradig zijn, niet binnen 3 dagen mogelijk is, stelt de webwinkel de klant via een e-mail daarvan op de hoogte. De klant heeft dan het recht om zonder opgaaf van redenen de order te annuleren;
- Indien een of meerdere artikelen van de order niet op voorraad zijn, wordt de totale bestelling verzonden als ook de ontbrekende artikelen door de webwinkel bijbesteld en ontvangen zijn. Indien een klant het op voorraad zijnde deel van de order eerder wil ontvangen kan dat in overleg met de webwinkel.
Duurzaam inpakmateriaal
- Onze artikelen worden goed verpakt in stevige dozen. We hergebruiken de door ons ontvangen kartonnen dozen door er met een shredder kartonmatjes van te maken, dit om zo min mogelijk plastic inpakmaterialen te hoeven gebruiken.
Track & trace
- Onze pakketten worden standaard verzonden met een track & trace code en met een automatische gegenereerde e-mail krijgt de klant deze code toegezonden.
Een land komt niet voor op de website:
- In het geval een land niet voorkomt bij de verzendtarieven, kan in de meeste gevallen in overleg het pakket verzonden worden naar de door de klant aan te geven bestemming. De verzendkosten hiervan komen voor rekening van de klant en dienen voor verzending betaald te zijn.
Een onbekende of onverwachte situatie:
- Indien zich een situatie voordoet die niet via een algemeen aanvaarde aanpak op te lossen is, zal in overleg met de klant naar een oplossing gezocht worden. Uitgangspunt hierbij is dat de kosten zo minimaal mogelijk gehouden worden, maar dat deze wel voor rekening van de klant komen en dat deze voor verzending betaald dienen te zijn.
Zie voor eventuele andere voorwaarden ook de algemene voorwaarden van de webwinkel.